Folia natryskowa i proces jej nakładania na pojazd

Współczesne metody naprawy niedoskonałości karoserii czy też całkowitej zmiany koloru samochodu, obejmują wiele ciekawych i nowoczesnych technologii. Oprócz tradycyjnego lakierowania, można korzystać z usług z zakresu naklejania kawałków specjalnej folii, ale ostatnimi czasy coraz większą popularność zyskuje folia natryskowa posiadająca wiele istotnych atutów.

Folie natryskowe są łatwe w nakładaniu i oferują lepszą trwałość w porównaniu z folią docinaną z arkuszy. Dodatkowo dzięki zastosowaniu natrysku, można bez problemu pokrywać powierzchnie pojazdów nawet w przypadku bardzo nieregularnych kształtów. Powłoka takiej folii jest grubsza w porównaniu ze standardową folią naklejaną, więc o wiele lepiej chroni ona oryginalny lakier przed zarysowaniem i innymi uszkodzeniami oraz zapewnia estetyczny wygląd przez bardzo długi czas.

Jak wygląda proces natrysku folii na samochód?

Nanoszenie folii natryskowej na pojazd, pod wieloma względami przypomina zwykłe lakierowanie samochodu, jednak w porównaniu z tradycyjnym lakierowaniem, mamy tutaj do czynienia z mniej wymagającym materiałem. Oznacza to, że o wiele łatwiej jest skorygować ewentualne błędy popełnione przez fachowca w czasie natryskiwania takiego materiału. Dodatkowo folia taka zapewnia lepsze krycie niż lakier i o wiele trudniej powstają zacieki. Oczywiście pomimo tych atutów, konieczne jest jej nakładanie w sposób ostrożny i bardzo precyzyjny.

Sprawą kluczową dla właściwego nałożenia folii natryskowej jest dokładna likwidacja wszelkich zabrudzeń, pozostałości wosku i środków czyszczących oraz pielęgnacyjnych znajdujących się w różnych zakamarkach, itp. Takie zanieczyszczenia mogą skutecznie uniemożliwić folii właściwe przyleganie do pokrywanej powierzchni. W zależności od preparatów, czasami może być konieczne nałożenie specjalnego podkładu na umytą powierzchnię pojazdu.

Jak eksploatować pojazd pokryty folią?

Właściwie nie istnieją żadne specjalne warunki dotyczące eksploatacji samochodu pokrytego folią natryskową. Po wyschnięciu, materiał jest w stanie wytrzymywać temperatury od -30 do prawie 100 stopni Celsjusza, więc nie ma problemów, jeśli chodzi o użytkowanie podczas mrozu albo upału. Sam materiał dobrze przylega do podłoża i świetnie chroni przed różnymi uszkodzeniami i zarysowaniami lakieru, jednak jeśli folia zostanie zadarta i oderwana punktowo to można ją zrywać z karoserii dużymi płatami.

Jeśli chodzi o mycie pojazdu w myjniach ręcznych lub automatycznych to nie powinno ono być szkodliwe o ile ostry strumień wody nie odbije materiału od podłoża. Należy więc pamiętać o trzymaniu dyszy myjni ciśnieniowej dalej od karoserii niż w przypadku pojazdu posiadającego tradycyjną powłokę lakierniczą. Dodatkowo warto pamiętać, że folie natryskowe nie lubią kontaktu ze smarami, paliwami i olejami. Po roku dobrze jest zdjąć taką powłokę, aby nie przywierała do lakieru zbyt mocno.

Folia natryskowa dobra również do felg aluminiowych

Na rynku działa wiele firm oferujących wykonywanie powłok natryskowych. W ich ofertach dostępne są usługi z zakresu standardowego pokrywania nadwozia, ale oprócz tego folie takie są wykorzystywane do pokrywania felg aluminiowych. W nowoczesnych sklepach można bez problemu znaleźć takie produkty w sprayu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *